§ 1. Ogólne
1. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w sklepie trzypestki.pl to sprzedaż produktów w nim dostępnych, głównie produktów spożywczych. W sklepie internetowym można też zapisać się na newsletter oraz przeglądać materiały udostępnione przez sprzedającego.
Dane i adres sprzedającego:
Trzy Pestki Sp. z o.o., 11-042 Jonkowo, Kajny 7, NIP 7393925683 | KRS 0000777057 | REGON 382906931, e-mail: biuro@3pestki.pl, konto bankowe:
PL961140 20040000310278646509 (mBank), SWIFT: BREXPLPWMBK.
2. Do współpracy ze sklepem internetowym wystarczy jedna z popularnych przeglądarek internetowych oraz łącze internetowe. Jednakże sklep nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość działania w każdej możliwej przeglądarce.
3. Możliwe metody dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę to: płatność w systemach płatności online aktualnie obsługujących sklep (szczegóły podczas realizacji płatności), przelew na konto bankowe, płatność za pobraniem.
4. Koszty dostawy zależą od typu produktu, wielkości zamówienia i typu dostawy. Określane są one każdorazowo w trakcie finalizacji zamówienia. Koszty dostawy są integralną częścią kosztu produktów, których dotyczą. Koszty dostawy mogą zawierać nie tylko koszt samej przesyłki, ale również koszt pakowania, zużytych materiałów i pracy poświęconej na dostawę.
5. Nasze produkty pakujemy z wykorzystaniem prawie wyłącznie tekturowych makulaturowych materiałów i słomy. Jeśli w przesyłce znajduje się jakiś plastik, wynika to z ponownego użycia wypełniaczy przesyłek, które trafiają do sprzedającego.
6. Wszystkie ceny podawane przez sprzedającego są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy.
7. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie istotnych postanowień umowy następuje poprzez wysłanie na wskazany w trakcie finalizacji zamówienia adres e-mail kupującego.
8. Wszelka komunikacja odbywa się w języku polskim, chyba, że sprzedający wyraźnie zaznaczy zgodę na komunikację w innym języku.
§ 2. Zawarcie umowy i jej realizacja
1. W celu finalizacji zamówienia kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być powtarzana: dodanie do koszyka produktu; zatwierdzenie koszyka, wybranie sposobu dostawy i podanie danych dostawy; wybór rodzaju płatności; złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie odpowiedniego przycisku.
2. Zawarcie umowy z klientem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
3. Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub za pomocą płatności online następuje po zaksięgowaniu całej wpłaty na koncie sprzedającego. W przypadku braku wpłaty w ciągu 7 dni zamówienie będzie anulowane.
4. Przesyłki nadawane są w poniedziałki, wtorki i środy pracujące. Co do zasady nie nadajemy przesyłek w czwartki i piątki, aby produkty nie zalegały przez weekend w magazynach przewoźnika, gdzie nie kontrolujemy warunków przechowywania. Wysłanie fizycznego przedmiotu umowy następuje najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania całej wpłaty, chyba że strony umówiły się inaczej albo wynika to wprost z opisu produktu.
5. Pakujemy przesyłki bardzo starannie. Jednak nie mamy możliwości nadzoru nad pracą przewoźników i mogą się zdarzyć niezawinione przez nas uszkodzenia podczas transportu. Przesyłkę należy rozpakować w obecności kuriera, aby upewnić się, czy produkty nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. Reklamacje dotyczące uszkodzeń podczas transportu należy kierować do przewoźnika na podstawie spisanego w obecności kuriera protokołu i dokumentacji zdjęciowej.
6. Bez uszczerbku dla powyższych zapisów obowiązuję następująca procedura dostawy i płatności:
Dostawa i płatności
1. Zamówienie płatne gotówką/kartą (tylko do odbioru osobistego) kierujemy do realizacji natychmiast.
2. Zamówienie opłacone płatnością online kierujemy do realizacji natychmiast.
3. Zamówienie opłacane za pomocą przelewu bankowego tradycyjnego – po zaksięgowaniu pełnej kwoty zamówienia na naszym rachunku bankowym. W przypadku braku wpłaty w ciągu 7 dni zamówienie będzie anulowane.
4. Przesyłki nadajemy w poniedziałki, wtorki i środy pracujące. Co do zasady nie nadajemy przesyłek w czwartki i piątki, aby produkty nie zalegały przez weekend w magazynach przewoźnika, gdzie nie kontrolujemy warunków przechowywania. Wysłanie fizycznego przedmiotu umowy następuje najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania całej wpłaty.
§ 3. Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu jest sprzedający. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych. Strona internetowa sklepu umożliwia również zapisanie się na bezpłatny newsletter obsługiwane przez wybrana przez sprzedawcę platformę e-marketingu. Wypisanie się z newslettera służymy pomocą pod adresem sprzedającego.
2. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się na stronie Polityka prywatności
§ 4 Reklamacje
Procedura reklamacji
1. Dane sprzedającego są również adresem pod który można kierować ewentualne reklamacje.
2. Prześlij nam produkt fizyczny po uprzednim kontakcie mailowym lub pocztowym opisującym przyczyny reklamacji. Otrzymasz odpowiedź w przeciągu 14 dni. W przypadku reklamacji uznanych za zasadne, usuniemy usterki lub wymienimy produkt najszybciej jak to możliwe, zwrócimy koszt przesyłki i dostarczymy wymieniony produkt na nasz koszt. Jeśli nie będzie to możliwe, zwrócimy koszt produktu i przesyłki.
§ 5 Zwrot produktów
1. Konsumentowi, przysługuje na podstawie prawa konsumenckiego możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość na zasadach opisanych w powszechnie obowiązującym w prawie. Konsument może oświadczyć o rezygnacji za pomocą wiadomości e-mail bez użycia formularza. Konsument powinien zwrócić fizyczną rzecz sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy (wystarczy odesłanie rzeczy upływem terminu). Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na własny koszt i ryzyko. Sprzedający nie później niż w terminie 10 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub od otrzymania fizycznej rzeczy zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia rzeczy pobrany przez sprzedającego. Jeśli odesłana rzecz była używana w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, sprzedający uwzględni, po uprzednim poinformowaniu konsumenta, zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy w rozliczeniu. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
2. W przypadku zakupu produktów elektronicznych (nie fizycznych) takich jak np., sprzedający umożliwia, z zastrzeżeniem prawa odstąpienia przysługującemu konsumentowi, odstąpienie od umowy i uzyskanie całej zapłaconej kwoty o ile do dnia rozpoczęcia świadczenia usługi pozostało więcej niż 21 dni kalendarzowych. Jeśli do dnia rozpoczęcia świadczenia usługi pozostało mniej czasu, kupującemu, z zastrzeżeniem prawa odstąpienia przysługującemu konsumentowi, nie przysługuje prawo odstąpienia i zwrot kwoty.
3. Zwroty, bez uszczerbku dla powyższych zapisów, odbywają się zgodnie z opisana poniżej procedurą,
Procedura zwrotu
Jeśli produkt nie spełnił Twoich oczekiwań, możesz go zwrócić bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania.
W tym celu prosimy o:
Zgłoszenie chęci zwrotu (odstąpienia od umowy sprzedaży) mailowo na adres biuro@3pestki.pl lub pocztą na adres: Trzy Pestki Sp. z o.o., 11-042 Jonkowo, Kajny 7.
Zawarcie z zgłoszeniu następujących informacji: numer zamówienia, data zamówienia, numer faktury/rachunku, imię nazwisko, adres, telefon, email, data odbioru towaru. Sformułowanie “informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy [nazwy towarów]”. Numer konta, na który zwrócone zostaną pieniądze.
Przesłanie zwracanego produktu na adres: Trzy Pestki Sp. z o.o., 11-042 Jonkowo, Kajny 7.
Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu maksymalnie 14 dni. Prosimy pamiętać, że odmawiamy zwrotu w sytuacji, gdy:
- produkt został rozpieczętowany,
- słoik był otwarty,
- opakowanie miodu jest niekompletne lub uszkodzone,
- produkt inny niż miód jest uszkodzony,
- paczka została odesłana za pobraniem (na koszt sklepu).
Zwrot / rezygnacja z usług
Jeśli rezygnujesz z naszych usług (np. warsztatu lub kursu) niezwłocznie poinformuj nas o tym mailem (biuro@trzypestki.pl) lub telefonicznie (+48 601 634 547). Jeśli rezygnacja następuje:
- na minimum 8 dni przed zapowiedzianą datą rozpoczęcia usługi – zwracamy 100% poniesionych kosztów,
- na 7 dni (i mniej) przed zapowiedzianą datą rozpoczęnia usługi – nie otrzymasz zwrotu poniesionych kosztów, możesz zapisać osobę na swoje miejsce.
§ 6 Postanowienia dotyczące kupujących niebędących konsumentami
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
2. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego.
3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do jednego roku od wydania towaru Kupującemu.
4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§ 7 Postanowienia końcowe
1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw kupującego. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem sprzedający deklaruje podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli klient wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów wskazanych przez klienta. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo dla sprzedającego.